Sikorski: Sojusz z USA nic niewart (Nowe taśmy "Wprost")

Redakcja Redakcja Polityka Obserwuj notkę 47

Monika Olejnik w Radiu Zet ujawniła kilka fragmentów z nowych taśm, do których dotarli dziennikarze "Wprost". Michał Majewski na Twitterze zapowiedział, że w programie Bogdana Rymanowskiego "Kawa na Ławę" w TVN dowiemy się o kolejnych wątkach, które poruszy tygodnik.

Sikorski: Wiesz, że polsko-amerykański sojusz to jest nic niewarty. Jest wręcz szkodliwy, bo stwarza Polsce fałszywe poczucie bezpieczeństwa.

Jacek Rostowski, pyta ministra spraw zagranicznych, dlaczego tak uważa.

- Bullshit kompletny. Skonfliktujemy się z Niemcami, z Rosją, i będziemy uważali, że wszystko jest super, bo zrobiliśmy laskę Amerykanom. Frajerzy. Kompletni frajerzy - odpowiada Sikorski.

Inny ujawniony fragment z rozmowy Sikorski-Rostowski:

Sikorski: Problem w Polsce jest, że mamy bardzo płytką dumę i niską samoocenę.

Rostkowski: Taki sentymentalizm.

W drugim, ujawnionym fragmencie przez "Wprost" Sławomir Nowak - w 2005 r. szef sztabu Donalda Tuska - przyzaje, że PO wykupiła długi Zbigniewa Religi za cenę wycofania swojej kandydatury z wyborów prezydenckich i poparcia dla Tuska.

Nowak: W 2005, ja pamiętam, zdobyliśmy jego długi, żeby się wycofał. Cena była taka, że... bo mu narobił ten jego sztab długów strasznych...

Rozmówca Nowaka: K****, tam był Petelicki, tam był ówczesny szef [...]

Nowak: On wtedy poparł Donalda, nie? No właśnie za to, że zapłaciliśmy ich dług.

"Telewizja Republika" oraz internetowa strona tygodnika "Do Rzeczy" opublikowały kolejny stenogram z rozmowy ministra skarbu Włodzimierza Karpińskiego z szefem PKN Orlen Jackiem Krawcem. Panowie rozmawiają m.in. o reakcji Donalda Tuska na wygrane wybory przez PO w 2011 roku:

Włodzimierz Karpiński: Ja to mam problem Burego, którego mogę wyjebać w kosmos […].

Zdzisław Gawlik: Nie zrobisz tego, nie dasz rady. Nie będziesz się przecież kopał ze wszystkimi. Chyba że jakoś załatwisz, że komisja będzie jakoś funkcjonowała.

Wojciech Karpiński: Ja pierdolę. No i co się stanie, gdy komisja nie przyjmie informacji od ministra. I co?

Jacek Krawiec: Co macie jakiś problem […]?

Włodzimierz Karpiński: Bury wszystkich ich okiwał. Trzymał z Waldkiem Pawlakiem, bo ten był cwaniak.

Jacek Krawiec: Wy macie teraz kogoś, kto jest w kierownictwie PSL?

Włodzimierz Karpiński: Tak, Urszula Pasławska. […] Ona mówi do mnie [...] Ja nie wiem, jak ty będziesz na to patrzył, bo ja jestem wice. Myślę kurwa, o co chodzi? No wiem, mówię, że jesteś wice. I tak parę razy powtórzyła. Mówię kurwa, wyjąłem Google, Urszula Pasławska, a tam patrzę wiceprezes PSL [śmiech].

Jacek Krawiec: Ale słuchajcie, nie chciałem przy nim gadać. Jak była ta kampania 2011 r. i oni tam z cenami jechali cały czas, że paliwo po 6 zł PiS napierdalał. No i jest ta impreza w Focusie, już wiadomo, że wygraliśmy. Z Donaldem się spotykam i on: Teraz, kurwa, to paliwo może być nawet i po 7 zł [śmiech]

Włodzimierz Karpiński: Nie no, tak było, nie? […] Były rozmowy inne i nie. Ja w tych finalnych nie uczestniczyłem. Wszystkie chwyty dozwolone.

 

Źródło: "Wprost", "Telewizja Republika"

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka